"

Vždy se máte na koho obrátit

14. 06. 2019 , aktualizace: 20. 06. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Jaké bylo Vaše první setkání s produkty a službami NATURHOUSE? Využíváte služby a produkty jako klient?

Moje první setkání s produkty NATURHOUSE proběhlo v době, kdy jsem po 8 letech na pozici obchodního ředitele ve firmě JOALIS hledal nový impuls a směr, kterým se vydám dále. Věděl jsem, že chci založit vlastní firmu a podnikat v oblasti zdraví a přírodní medicíny, ve které jsem měl bohaté zkušenosti. O NATURHOUSE jsem se dozvěděl od mého obchodního partnera v Polsku. Zaměření a filozofie značky na mě udělala dojem a po několika návštěvách ve Španělsku a Polsku jsem v roce 2008 získal master franšízovou licenci pro Českou republiku a Slovensko.

Metodu NATURHOUSE jsem samozřejmě vyzkoušel i na sobě. Úspěšně jsem zhubl, naučil se zdravě stravovat a i fyzicky jsem se začal cítit mnohem lépe. V neposlední řadě mi to pomohlo pochopit některé detaily, které mohou být pro klienty v procesu redukce váhy klíčové a rozhodují o tom, zda jsou nakonec s výsledkem spokojeni.

 

NATURHOUSE je spíše o službě nebo o produktech?

Je to spojení obou. Naše metoda je založena na třech zlatých pravidlech pro úspěšné snížení a udržení váhy. Jsou to pravidelné týdenní konzultace s výživovým poradcem zdarma, dodržování jídelníčku založeného na středomořské stravě a nákup exkluzivních produktů na bázi bylin, ovoce a zeleniny. S těmito pravidly seznamujeme klienty ještě před úvodní konzultací, protože jen tak jsme schopni zaručit efektivní úbytek váhy, který se pohybuje v průměru od 0,5 – 1 kg za týden.

 

 

Jaká je první otázka v hlavě potenciálního zájemce, když zvažuje franchising?

Začínající podnikatelé často přicházejí s obavami, jestli vůbec podnikání zvládnou, zda dokáží získat dostatek klientů a uživí se. Je samozřejmě těžké vystoupit z určité komfortní zóny, kdy mi každý měsíc přijde na účet výplata, byť ne vysoká, a pustit se do podnikání. Toho jsme si samozřejmě vědomi a snažíme se to zájemcům maximálně usnadnit. Kromě počáteční finanční rozvahy dokážeme poradit se zahájením podnikání, povoleními úřadů, vyhledáním vhodné lokality a dojednáním nájemních podmínek, rekonstrukcí prostor a následným rozjezdem.

 

Nejtěžší je vydržet – v hubnutí i podnikání. Jaký je recept NATURHOUSE?

V každém podnikání zažijete chvíle, kdy máte pocit, že se vám daří, na co sáhnete, stejně jako chvíle, kdy se proti vám snad všechno spiklo. Často to ani nemá souvislost přímo s podnikáním, ale spíš s těžkou situací v osobním životě. To se pak samozřejmě promítá do vaší nálady a následně do výkonu vašeho podnikání. Je to začarovaný kruh. Naštěstí výhoda franšízy spočívá i v tom, že se máte vždy na koho obrátit. Díky pravidelným setkáním se franšízanti mezi sebou znají a mohou se pak spolu kdykoliv pobavit o tom, co se jim daří a s čím se naopak trápí. Na centrále zase funguje tým lidí, kteří jsou s našimi franšízanty v pravidelném kontaktu a dokáží jim vhodně poradit a podpořit je.

 

Co přináší první vlna procitnutí po startu?

Nové partnery se snažíme už před zahájením podnikání připravit tak, aby je následně nic nezaskočilo. Nejtěžší asi bývá sladit vybudování prodejny se školením a zahájením provozu. Představte si, že zařizujete řemeslníky, úřady, do toho se 3 týdny intenzivně školíte, řešíte marketing prodejny a pak máte s úsměvem otevřít a vítat první klienty. Začátek bývá náročný, ale velmi rychle si to „sedne“ a pak už se věnujete své práci a klientům naplno.

 

Investor nebo fanda, kdo má větší šanci uspět?

Nadšení je ohromně důležité. Bez něj by se člověk do jakéhokoliv podnikání neměl pouštět. Zároveň je nutné, aby franšízant věřil naší metodě a byl přesvědčený, že dělá správnou věc. Jedině tak si vybuduje stabilní portfolio spokojených klientů, kteří chodí do poradny každý týden i několik měsíců a dosáhne tak nadstandardní ziskovosti. Navíc takoví spokojení klienti doporučují službu svým známým, což může do velké míry nahrazovat regionální marketingové aktivity. Z druhé strany je určitě potřeba, aby měl člověk před začátkem podnikání jasnou představu o finanční náročnosti investice a měl by mít i rezervu na první měsíce provozu.

 

 

Patří do franchisingu kreativita?

Do určité míry ano, ale tím mám na mysli např. nápady na regionální marketing, estetiku provozovny apod. Naopak není nutné měnit to, co už je léty odzkoušené a vyladěné. Metodu doporučujeme kopírovat do posledního detailu.

 

Kde, ve kterých městech aktuálně hledáte nové franchisanty?

V Čechách máme v plánu otevřít až 150 poboček, takže v jakémkoliv městě s více než 5 tis. obyvateli, kde NATURHOUSE není, je možné si otevřít vlastní pobočku. Mezi ta větší patří např. Šumperk, Domažlice, Karviná, Blansko, Žďár nad Sázavou, Pelhřimov, Český Krumlov, Kadaň, Říčany a další. Dále také nabízíme k odkupu zavedené pobočky ve městech Břeclav, Děčín, Chrudim, Karlovy Vary, Klatovy, Kroměříž, Kyjov, Most, Rokycany nebo Třinec.

 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI