"

Jak vnímají franchising studenti?

18. 11. 2019 , aktualizace: 04. 12. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

PRŮZKUM MEZI STUDENTY

V rámci master franchisové konference, která proběhla v Praze 7. listopadu 2019 jsme se zeptali studentů a studentky školy mezinárodních a veřejných vztahů na pár otázek. Cílem bylo poznat, jak vnímají své možnosti ve světě franchisingu. 

 

Kdy jste se poprvé potkali s principy franchisingu?

 - loni, zde na konferenci pořádané asociací,

- ve škole během výuky Ekonomiky,

- jenom ze zvědavosti jsem se zajímal o principy franchisingu, a studoval jsem podmínky MC Donaldu,

- kamarádův otec má vlastní MC Donald, tak jsem se o to zajímal.

 

Které znáte koncepty?

- MC Donald

- Subway

- KFC

- Starbacks

- vše kolem amerických fitness, například For Factory

Rozhovor se studenty

Přemýšleli jste někdy o podnikání?

- ano, ale nejdříve chci někde získat praxi, třeba jako zaměstnanec a potom podnikat,

- ano, láká mě něco vlastního,je pro mě důležitá svoboda, nemít někoho, koho musím poslouchat,

- pocházím z podnikatelské rodiny, proto vím, že podnikání není jednoduché, věřím, že jednou firmu převezmu,

- nejsem úplně rozhodnutý, mám zkušenosti s rodinným podnikáním,

- je to jedna z možností, jsem takový spontální, nemám to rozhodnuté.

 

Jednou z důležitých rovin franchisingu je dodržování pravidel. Byla by to pro vás bariéra?

 

- asi ano, ale důležité je, že franchising snižuje rizika podnikání, nápady jsou vyzkoušené a ověřené,

- ano, vadilo by mě, že nemám prostor pro svoje nápady a kreativitu, inovace,

- vidím v tom, klady i zápory, klad vybudované jména, zápory, že se nemůžu vyjádřit,

- pokud o tom uvažuji jako o podnikání, tak k tomu nemůžu takto přistupovat. Protože pravidla se musí dodržovat,

- hlavně jde o to, jaká je to franchisa, důležité je pro mě, že je koncept ověřený a funguje.

 

Co by bylo tou poslední třešinkou, motivací si pořídit franchisingový koncept?

- musel bych tomu konceptu věřit, musel by mě přesvědčit, že je správný a přináší to mě i lidem hodnotu,

- přesvědčilo by mě kdybych třeba přivezl koncept z Ameriky a byl tu první, chci viditelný výsledek,

- musel bych věřit konceptu I člověka, musel bych cítit díru na českém trhu,

- chtěl bych vědět přesný výnos, kolik vydělám,

- musel bych vidět všechny detaily, projít co se (smích) třeba až do poslední kuchyně,

- potřeboval bych znát čísla a výsledky.

Rozhovor se studenty

V souvislosti s tím mě napadla otázka, jak důležité je pro vás dělat, to co znám, co mě baví, co je mým koníčkem?

- záleží na úhlu pohledu, že něco neznám neznamená, že mě to nebude bavit, ale jít jenom za prachama pro mě nemá smysl,

- pro mě by to byla nuda, když se učím nové věci, tak mě to motivuje se zlepšovat,

- vnímám to jinak, pro mě je to základ, nutná podmínka, musí mě to bavit,

- když člověk dělá, co ho baví, věnuje tomu více času

 

 

 

 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI