"

Skořicoví králové přicházejí do Česka

16. 10. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Australská franšíza Donut King míří na český trh. Jak pro své franšízanty, které aktuálně shání, tak i pro české zákazníky má jeden velký tahák. Sází na horký skořicový donat, který přinesl slávu franšíze Donut King už před více než 30 lety. Není nepodobný tradičnímu českému trdelníku.

Australský specialista na donaty má v současné době více než 230 restaurací po celé Austrálii, nově otevřené podniky pak na Novém Zélandu, Fidži, Papui Nové Guinei a ve Velké Británii. Bylo uzavřeno 7 master franšízových smluv a v současné době značka hledá skvělého podnikatelského ducha, který by převzal práva pro Českou republiku. „Novinkám otevřený podnikatel by se mohl chopit příležitosti a přetvořit oblíbený trdelník a sladkosti z mládí a spojit je s franšízovým systémem Donut King. Pro toho správného člověka by to mohla být přímo „skořicová partie“, říká senior business development manager australské vládní agentury Austrade Jan Brejcha.

Donut king

Na rozdíl od trdelníku, horké skořicové donaty Donut King jsou vyrobeny za méně než 2 minuty a zdobení je hotové stejně rychle.

Jan Brejcha není překvapen tím, že se podnikatelé již zajímají o partnerství se značkou. Trh s občerstvením, restauracemi a kavárnami v České republice expanduje a chytří obchodníci neustále hledají nové příležitosti pro zavedení nových značek na trh. „Austrálie vždy byla zdrojem inovací, mezi které patří černá skříňka v letadlech, Google Maps, Wi-Fi a mnoho dalších. To také platí ve franšízingu, ve kterém je země velmi rozvinutá”, říká Jan Brejcha.

Jak zajímavě může franšíza fungovat, ukazují úspěchy franšízantů Hetala a Sanjaye Rathodových ze společnosti MarketPlace působící ve městě Leichhardt v australském státě Nový Jižní Wales. Prodali již přes 500 tisíc donatů v posledních pěti letech.

Franšízanti se značkou Donut King slaví společných 10 let a kromě velkého množství prodaných donatů také prodali za pět let neuvěřitelných 250 tisíc káv. “Káva byla vždy stabilně vysoce žádána a uvědomujeme si její důležitost pro naše zákazníky. Přesto, že se nacházíme v zóně rychlého občerstvení, chtěli jsme udržet tradici obsluhy u stolu s úsměvem a osobním přístupem při každé objednávce“, popisuje Hetal Rathod.

On i Sanjay připisují velký díl obchodního úspěchu vynikajícímu zákaznickému servisu a latte art – zdobení kávy. „Třeba na pěnu napíšeme „Dobré ráno!“ nebo jindy někomu ženatému podáme kávu s nápisem „Jste roztomilý“ a pak se bavíme tím, jak je jeho manželka trochu žárlivá, což většinou vyvolá smích u obou. To je to, co rádi slyšíme u našich zákazníků,” doplňuje podnikatel.

Každý z týmu přináší unikátní osobnost a dovednosti, což jim umožnilo si vybudovat hluboký vztah se svými zákazníky. “V naší komunitě je velice oblíbený skořicový donut. Věděli jsme, že je to něco zvláštního a s chutí jsme pochoutku servírovali. Vzhledem k tomu, že jsme zde již tak dlouho, známe naše zákazníky opravdu dobře. Jednou jsme se na příklad dozvěděli, že jeden náš zákazník prochází těžkým obdobím kvůli tomu, že jeho dítě mělo problémy se srdcem. Proto jsme se rozhodli, že také pomůžeme a uspořádali jsme sbírku, kdy zájemci zdobili donaty. Vybrané peníze šly přímo specializované nadaci, která podporovala rodinu našeho zákazníka,“ popisuje Hetal. Zdobení donatů přineslo za dva dny v přepočtu přes 14 tisíc korun. Úspěch nápadu byl pro tým inspirací a již plánují podporu další charity.

Koncept Donut King bude představen 7. listopadu 2019 na konferenci v Praze.

 

AUTOR článku: Michaela Mužíková
 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI