"

Nejlepší kavárenský řetězec v roce 2018 je Donut King

06. 11. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Válka maloobchodních řetězců v Austrálii: nejlepší kavárenský řetězec v roce 2018 je Donut King

Australský franšízový koncept Donut King, který nově shání partnery v České republice, se může pochlubit oceněním Kavárna roku. Udělila mu ho agentura Roy Morgan na základě průzkumu mezi 50 tisíci spotřebiteli.

Donut king

Ocenění maloobchodním řetězcům za služby zákazníkům byla v Austrálii udělena ve 14 různých kategoriích včetně supermarketů, obchodních domů a kaváren. Roy Morgan sbírá hodnocení zákaznické spokojenosti v Austrálii, Novém Zélandu a Indonésii, jde o více než 50 tisíc spotřebitelů a 12 tisíc profesionálů ročně. Tato data jsou využívána k určení nejlepších obchodníků měsíce i roku. Výhercem za rok se stává obchodník s největším počtem měsíčních výher.

Generální ředitelka agentury Roy Morgan, Michele Levineová, uvedla, že maloobchod v Austrálii čelí velkým výzvám vzhledem k tomu, jak obří eshop Amazon mění způsob, jakým Australané nakupují. Podobná situace koneckonců nastává také v Česku a vede z ní pro maloobchodníky také stejné východisko. „Skvělý zákaznický servis je jasná cesta, která pomůže překonat výzvy současného podnikatelského prostředí. Všech 14 výherců v nejrůznějších kategoriích poskytuje vynikající služby zákazníkům a konkurentům nastavuje laťku, kterou se ostatní snaží dosáhnout.“

Michele Levineová potvrzuje, že mnozí hodnotí rok 2019 jako náročný pro maloobchodníky vzhledem ke snižujícímu se disponibilnímu důchodu spotřebitelů, tedy snižujícímu se množství prostředků, které by mohli v maloobchodních sítích spotřebitelé utrácet.  „Našich 14 vítězů získalo konkurenční výhodu nad ostatními tvrdou prací a pochopením toho, jak důležitá je spokojenost spotřebitelů a doporučení zákazníků pro udržení si zákazníků a opakované nákupy,“ doplňuje Michele Levineová.

Vítězný australský specialista na donaty, společnost Donut King, má v současné době více než 230 restaurací po celé Austrálii, nově otevřené podniky pak na Novém Zélandu, Fidži, Papui Nové Guinei a ve Velké Británii. Bylo uzavřeno 7 master franšízových smluv a v současné době značka hledá skvělého podnikatelského ducha, který by převzal práva pro Českou republiku. „Novinkám otevřený podnikatel by se mohl chopit příležitosti a přetvořit oblíbený trdelník a sladkosti z mládí a spojit je s franšízovým systémem Donut King. Pro toho správného člověka by to mohla být přímo „skořicová partie“, říká senior business development manager australské vládní agentury Austrade Jan Brejcha.


 

Vítězové spotřebitelského průzkumu v Austrálii v roce 2018

Kavárna: Donut King

Diskontní obchodní dům: Kmart

Supermarket: Foodland

Železářství: Bunnings Warehouse 

Prodejce oděvů: Rockmans

Sportovní potřeby: Rebel

Fast food: Fasta Pasta 

Obuv: Williams

Lékárna: Discount Drug Stores

Prodejce alkoholu: Dan Murphy's 

Obchodní dům: Myer 

Prodejce aut: Autobarn 

Prodejce nábytku: Ikea                                                                          

Smíšené zboží: The Reject Shop

Zdroj: agentura Roy Morgan

 

Koncept Donut king bude prezentován v rámci Franchising Fora a Masterkonference 2019.

Autor článku je Michaela Mužíková

 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI